Ακριβώς πριν από 10 χρόνια, η Microsoft ολοκλήρωσε την αγορά 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Yammer, μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης που εστιάζει στις επιχειρήσεις. Παρά τη μεγάλη αναμόρφωση του Yammer το 2019, η Microsoft έχει επικεντρωθεί ολοένα και περισσότερο στο Teams και τη νέα της πλατφόρμα Viva ως κόμβους επικοινωνίας στους χώρους εργασίας. Η Microsoft λανσάρει σήμερα το Viva Engage, μια νέα εφαρμογή που μοιάζει με το Facebook μέσα στο Teams που ενθαρρύνει την κοινωνική δικτύωση στην εργασία. Το Viva Engage βασίζεται σε μερικά από τα δυνατά σημεία του Yammer, προωθώντας τις ψηφιακές κοινότητες, τις συνομιλίες και την αυτοέκφραση στο χώρο εργασίας. Ενώ το Yammer συχνά μοιάζει σαν επέκταση του SharePoint και του Office, το Viva Engage μοιάζει με αντίγραφο του Facebook. Περιλαμβάνει μια ενότητα ιστοριών, η οποία είναι ουσιαστικά η ροή ειδήσεων σας στο Facebook, που περιλαμβάνει αναρτήσεις συνομιλίας, βίντεο, εικόνες και πολλά άλλα. Μοιάζει με το Facebook και είναι ξεκάθαρα σχεδιασμένο για να αισθάνεται παρόμοιο, ώστε οι εργαζόμενοι να το χρησιμοποιούν για να μοιράζονται νέα ή ακόμα και προσωπικά ενδιαφέροντα.
Η Microsoft προσπαθεί να οικοδομήσει κάτι παρόμοιο εδώ και μια δεκαετία, με την αρχική της επένδυση Yammer σε εταιρική κοινωνική δικτύωση που ανοίγει το δρόμο για κοινότητες εντός οργανισμών που βασίζονται στο Office. Η ενσωμάτωση του Yammer στο SharePoint, το Office 365, το Dynamics και το Skype ήταν πιο επιτακτική από κάτι που απαιτούσαν τακτικά οι επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου, το Microsoft Teams τοποθετείται ολοένα και περισσότερο ως ο κόμβος εργασίας και επικοινωνίας στη Microsoft και η πανδημία έχει σίγουρα επιταχύνει τη μετάβαση των επιχειρήσεων στην υβριδική εργασία και την ανάγκη για εφαρμογές όπως το Microsoft Teams, το Zoom και το Slack. Το Teams είναι πλέον το φυσικό σημείο όπου οι εργαζόμενοι επικοινωνούν και μοιράζονται για πολλές επιχειρήσεις και έχει γίνει όλο και περισσότερο η δική του μορφή κοινωνικού δικτύου για πολλούς υπαλλήλους που διαχειρίζονται κανάλια Teams.
Το Viva Engage θα περιλαμβάνει επίσης Stories — ναι, τα ίδια Stories που βρίσκετε στο Snapchat και το Instagram, δυνατότητα από την οποία το LinkedIn που ανήκει στη Microsoft εγκατέλειψε πέρυσι. Ta Stories στο Microsoft Teams και το Viva Engage θα επιτρέπουν στους υπαλλήλους να μοιράζονται όπως κάνουν στο Instagram, οπότε αν θέλετε απεγνωσμένα να μοιραστείτε τις φωτογραφίες των διακοπών σας με συναδέλφους, δεν χρειάζεται πλέον να ακολουθείτε ο ένας τον άλλον στο Instagram ή να στέλνετε ο ένας τον άλλον στο Outlook εισερχόμενα. Τελικά, το Viva Engage προσφέρει έναν ακόμη τρόπο δημιουργίας μιας κοινότητας μέσα σε έναν οργανισμό και η ενσωμάτωση της Microsoft στο Teams και η εστίαση στην κοινωνική δικτύωση που μοιάζει με τον καταναλωτή θα μπορούσε να το κάνει πιο επιτυχημένο από αυτό που έχει προσπαθήσει στο παρελθόν. Είναι δύσκολο να μην φανταστεί κανείς ότι το Viva Engage δημιουργήθηκε με γνώμονα το Facebook Workplace ή το Workplace από τη Meta, όπως ονομάζεται πλέον. Η Microsoft είναι ολοένα και πιο επιφυλακτική για την ώθηση της Meta στην επιχείρηση και το ζεύγος βρίσκεται όλο και περισσότερο σε τροχιά σύγκρουσης για τον ανταγωνισμό του metaverse.