Η κλιματική αλλαγή είναι πλέον γεγονός και δικαίως η ανησυχία συνεχώς αυξάνεται. Λόγω αυτής γίνονται διάφορες ενέργειες για την προστασία του πλανήτη που έρχονται να προστεθούν σε παλαιότερες προσπάθειες όπως η αλλαγή της ώρας καθώς και σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης όπως η «Ώρα της Γης». Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ πόσο επιβαρύνουν τον πλανήτη κάποιες λιγότερο «ύποπτες» δραστηριότητες; Όπως για παράδειγμα οι influencers…

Πράγματι όταν ακούμε για περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα, το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό δεν είναι οι influencers. Καλώς ή κακώς η μόλυνση είναι συνυφασμένη με τεράστια φουγάρα εργοστασίων και ρυπογόνα μέσα μεταφοράς. Όχι άδικα, αλλά δεν είναι μόνο αυτά.

Όσο κι αν φαίνεται αμελητέο, όλες μας οι συνήθεις και οι δραστηριότητες έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ακόμα κι αν καθόμαστε στον καναπέ σερφάροντας από το κινητό μας. Συγκεκριμένα για τους influencers υπήρξε μελέτη τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι και τόσο ευκαταφρόνητα.

Για τη διεξαγωγή της έρευνάς τους, το πρακτορείο Footsprint (αφιερωμένο στην υποστήριξη οικολογικής μετάβασης στις ψηφιακές πλατφόρμες) και το 1000heads (που ειδικεύεται στη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων) ξεκίνησαν από ένα αξίωμα που πολύ συχνά διαφεύγει στον υπολογισμό των περιβαλλοντικών μας επιπτώσεων: χωρίς καν να κινηθούμε από τον καναπέ μας, η διαδικτυακή μας δραστηριότητα μολύνει πολύ! Μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια επικοινωνίας με τους δημιουργούς περιεχομένου, το πρακτορείο αποφάσισε να δημιουργήσει από την αρχή ένα προφίλ μιας «μέσης» influencer με το όνομα Clara.

Ποιο είναι το αποτύπωμα άνθρακα;

Με 3 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube TikTok και στο Instagram, το αποτύπωμα άνθρακα της Clara είναι μάλλον καταστροφικό. Και μην πάει ο νους σας μόνο στα ταξίδια σε όλο τον κόσμο και στην υπερκατανάλωση αθλητικών παπουτσιών… Υπολογίζοντας μια ετήσια βάση 14 ωρών προβολής για 50 βίντεο που αναρτώνται στο YouTube, 52 λεπτά σε 280 δημοσιεύσεις στο Instagram και 20 λεπτά για 75 βίντεο στο TikTok, το Footsprint αποκαλύπτει αντίκτυπο άνθρακα που μπορεί να φτάσει το ισοδύναμο των 1.072 τόνων CO2, δηλαδή 9 δρομολόγια μετ’ επιστροφής μεταξύ Παρισιού και Νέας Υόρκης κάθε εβδομάδα!

 ‌

Φταίνε μόνο οι influencers;

Από το παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι δεν αρκεί να επικρίνουμε μόνο τους influencers που αυξάνουν τα αεροπορικά τους ταξίδια. Είναι ξεκάθαρες οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που συνδέονται με την ίδια τη χρήση των κοινωνικών δικτύων. Όπως εξηγεί η Elisa Boivin, ιδρύτρια του πρακτορείου Footsprint «υπάρχει μια συλλογική ευθύνη προς υιοθέτηση». Ειδικά από τη στιγμή που στο θέμα των κοινωνικών δικτύων το λάθος είναι κοινό. Οφείλουμε να ακολουθούμε πιο υπεύθυνους δημιουργούς περιεχομένου. Επίσης αν περιορίσουμε τον χρόνο οθόνης καθώς και την κατανάλωση δεδομένων στο κινητό, είναι δυνατό να μειώσουμε δραστικά τις περιβαλλοντικές μας επιπτώσεις ως απλός χρήστης.

Τέλος, και οι διαφημιζόμενοι οφείλουν να εναρμονιστούν με τις Συμβάσεις για το Κλίμα που απαιτούν δεσμεύσεις για υπεύθυνη διαφήμιση.

Και μία υπενθύμιση, απόψε 25 Μαρτίου 2023, συμμετέχουμε στη δράση ευαισθητοποίησης «Ώρα της Γης» που οργανώνει η WWF, σβήνοντας τα φώτα από τις 8:30μμ ως τις 9:30μμ.

 ‌

-----------
Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώμπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
-----------
Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google Newsγια νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μαςστο Telegram.
-----------
[Πηγή] :