Η Apple βρίσκεται για ακόμη μία φορά αντιμέτωπη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) λόγω γεωγραφικού αποκλεισμού στις υπηρεσίες της. Η ΕΕ εξέδωσε δήλωση προς την Apple, καλώντας την να σταματήσει τις πρακτικές γεωγραφικού αποκλεισμού στο App Store, στο Apple Arcade, στο Apple Music, στο iTunes Store, καθώς και στις εφαρμογές Books και Podcasts. Η Κοινοπραξία για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) της ΕΕ συνεργάστηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας από την Apple να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους ευρωπαϊκούς κανόνες κατά του γεωγραφικού αποκλεισμού.
Διαφορετικό Περιβάλλον Χρήστη και Περιορισμοί στη Χρήση Κάρτας
Η έρευνα της CPC αποκάλυψε ότι οι υπηρεσίες της Apple Media (όρος που αναφέρεται συνολικά στις παραπάνω υπηρεσίες) εμφανίζουν διαφορετικό περιβάλλον χρήστη για κάθε χώρα στην ΕΕ και τον ΕΟΧ. Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο στην έκδοση που αντιστοιχεί στη χώρα όπου είναι καταχωρημένος ο λογαριασμός τους και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όταν προσπαθούν να αλλάξουν τη ρύθμιση αυτή, κάτι που απαγορεύεται βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών. Επιπλέον, όταν πρόκειται να πραγματοποιήσουν αγορές, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο κάρτες που έχουν εκδοθεί στη χώρα όπου είναι εγγεγραμμένος ο λογαριασμός τους, περιορισμός που δεν συνάδει με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Περιορισμοί στη Λήψη Εφαρμογών σε Άλλες Χώρες
Ένα ακόμη σημείο διαφωνίας είναι ότι οι χρήστες δεν επιτρέπεται να κατεβάζουν εφαρμογές που είναι διαθέσιμες σε άλλες χώρες της ΕΕ, περιορίζοντας την ελεύθερη πρόσβαση στο περιεχόμενο όταν ταξιδεύουν ή διαμένουν προσωρινά σε άλλη χώρα. Οι κανόνες της ΕΕ κατά του γεωγραφικού αποκλεισμού απαγορεύουν την αδικαιολόγητη διάκριση μεταξύ καταναλωτών στην ΕΕ με βάση την εθνικότητα ή την χώρα διαμονής, εφόσον αυτοί επιθυμούν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες από χώρες εκτός της χώρας τους.
Συντονισμένη Έρευνα και Πιθανές Κυρώσεις για τη Μη Συμμόρφωση
Η έρευνα που οδήγησε σε αυτή τη δήλωση συντονίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιλάμβανε την συμμετοχή της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης του Βελγίου, της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων (Bundesnetzagentur) και της Επιτροπής Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών της Ιρλανδίας. Η Apple έχει πλέον ένα μήνα για να απαντήσει στα ευρήματα της έρευνας και να προτείνει τρόπους συμμόρφωσης με τους κανονισμούς. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να προβούν σε μέτρα επιβολής ώστε να εξασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων.
Συμπεράσματα και Προεκτάσεις για τους Καταναλωτές στην ΕΕ
Η έκβαση αυτής της διαδικασίας είναι σημαντική όχι μόνο για την Apple αλλά και για άλλες τεχνολογικές εταιρείες που επιβάλλουν γεωγραφικούς περιορισμούς στους χρήστες τους. Η πίεση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών αναδεικνύει τη σημασία της ελεύθερης πρόσβασης σε ψηφιακό περιεχόμενο, κάτι που θεωρείται βασική αρχή για την ενιαία ψηφιακή αγορά της ΕΕ.
-----------Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώμπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
-----------
Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google Newsγια νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μαςστο Telegram.